maandag 15 april 2013

Bachata Mania - Asten (NB)

De naam zegt het al, een Bachata feest waar je helemaal los kan gaan als een maniac op de heerlijkste Dominican Bachata beats en lekker kan wegdromen tijdens de Bachata Romantica. Dan snap je dat ik, BachataJunky helemaal op mijn plaats was deze avond.

Dit kwam onder meer door het top Bachata duo mister (Bachata) Latin Mania himself en DJ Marlon (bekend van Exclusive Bachata Night). Dit was alweer de 14e Editie van dit top feest in de sfeervolle locatie "de Pandoer" in Asten. DJ Latin Mania bewijst maar weer dat 'al het goede van ver komt' En VER is het, als je vanuit Amsterdam en omstreken naar dit feest moet rijden (1.45 uur). Toch zag ik veel bekenden die ook de moeite hadden gedaan om minimaal 1,5 uur te rijden. Maar ja, je bent een junky of niet!

Ook qua latin feesten weten die zuiderlingen wel hoe ze moeten feesten. Er is een ontspannen sfeer en je ziet allemaal vrolijke mensen om je heen. Hierdoor voel je je meteen welkom en als vreemdeling uit de grote steden hoef je echt niet bang te zijn om de hele avond aan de kant te staan.

Maar dan denk je nu misschien; "helemaal zo ver rijden voor een Bachata feestje?" Het is een ultieme belevenis op zich! Ben je een echte Salsa danser? Dan heb je een hele zaal voor jou en jouw mede SalsaJunkies. Ik ben geen salsa liefhebber, maar ik heb niemand stil zien staan.

Ik heb zowaar mijn dansende uren niet alleen doorgebracht in de mooie ruime Bachata zaal.. Deze editie was er namelijk ook een Kizomba zaal. Het was de kleinste zaal, maar helemaal vol met genietende mensen. Ik was zelfs bijna vergeten dat er nog een Bachata zaal was.

De dansers uit de grote steden kunnen nog heel wat leren van deze zuiderlingen. Terwijl Kizomba nog in de wieg ligt in Amsterdam en omstreken (qua lessen en feesten) is het Kizomba virus al helemaal verspreidt in het zuiden van het land... Laat dat virus maar komen!

SAMENVATTING
Aantal zalen: 3 zalen
Aanbod: workshop & show Rekening houden met interesse van de dansers: Prima, alle zalen waren vol, maar wel dansbaar. Catering aanwezig: In de grote bachata zaal, aanbod aangepast aan publiek. Misschien is het handiger om dit wat meer uit de zaal plaatsen ivm geuren.. Garderobe: Beetje chaotisch zonder strak systeem en een lastige plek om aan het einde met z'n allen de jassen op te halen. Hierdoor een lange rij. Toiletten: gratis en centraal. Ontvangst: Erg vriendelijke portier en dame bij de kassa. Tijden: 21.00 - 03.00 Sfeer: Erg ontspannen en open.

Review door Bachata Junky / 27-03-2013 / Rated: 4 sterren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten